Ύπνος για καλύτερη σεξουαλική ζωή

Ο ύπνος είναι απαραίτητος για τη συνολική υγεία και κατ’ επέκταση για τη σεξουαλική υγεία. Αντιθέτως, ο κακός ή ανεπαρκής ύπνος μπορεί να οδηγήσει σε μια επιδείνωση της συνολικής υγείας, αυξάνοντας τον κίνδυνο για σοβαρές παθήσεις, όπως τα καρδιακά προβλήματα, την παχυσαρκία, την υπέρταση και το σακχαρώδη διαβήτη, προβλήματα τα οποία με τη σειρά τους συνδέονται με τη σεξουαλική υγεία. Επιπρόσθετα, ο ανεπαρκής ύπνος επηρεάζει αρνητικά το ανοσοποιητικό σύστημα, την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά λοιμώξεις. Ένα ακόμη πρόβλημα που μπορεί να διαταράξει τον ύπνο και την ποιότητά του, είναι και η υπνική άπνοια.

Άνδρες

Ύπνος και τεστοστερόνη

Ένα σημαντικό ποσοστό τεστοστερόνης παράγεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η ορμόνη αυτή παίζει σημαντικό ρόλο στη σεξουαλική λειτουργία, από την πυροδότηση της σεξουαλική όρεξης και ορμής (λίμπιντο) έως τη στύση. Η πτώση των επιπέδων τεστοστερόνης σε άνδρες που στερούνται τον ύπνο, μπορεί να οδηγήσει σε σεξουαλικά προβλήματα.

Ύπνος και αντίληψη

Επιπλέον, ο ύπνος σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τη σωστή κρίση και αντίληψη. Μελέτες έχουν δείξει ότι άνδρες οι οποίοι έχουν στερηθεί τον ύπνο, είναι πιθανότερο να σκεφτούν ότι μια γυναίκα έχει σεξουαλικές προθέσεις από ότι άνδρες που κοιμούνται καλά. Η παρατήρηση αυτή δεν ισχύει για τις γυναίκες.

Επιθυμία και διέγερση

Οι έρευνες έχουν καταδείξει ότι γυναίκες με συντρόφους, νιώθουν μεγαλύτερη ερωτική επιθυμία όταν έχει προηγηθεί ένας καλός βραδινός ύπνος. Εκείνες που έχουν κοιμηθεί περισσότερο, ένιωθαν μεγαλύτερη διέγερση και ήταν περισσότερο πιθανό να κάνουν σεξ.

Ικανοποίηση

Μία μελέτη σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, κατέληξε στο ότι γυναίκες με προβλήματα σοβαρής αϋπνίας και όσες κοιμούνταν για λιγότερες από 7 ώρες κάθε νύχτα, ήταν περισσότερο πιθανό να νιώθουν σεξουαλική ικανοποίηση.

Ο καλός ύπνος είναι εύκολος στα λόγια αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Δεν είναι λίγα τα ζευγάρια τα οποία για πολλούς λόγους, καταφεύγουν στη λύση του διαφορετικού δωματίου, παράγοντας που επηρεάζει ακόμα περισσότερο τη σεξουαλική ζωή, μια και οι περισσότερες επαφές, ξεκινούν στο κρεβάτι, πριν τον ύπνο.

Καλύτερος ύπνος, καλύτερη σεξουαλική υγεία

Η υιοθέτηση απλών και εύκολων πρακτικών για έναν καλύτερο ύπνο, μπορεί να βελτιώσει θεαματικά την ποιότητά του. Αποφύγετε την ενασχόληση με ηλεκτρονικές συσκευές, τα ροφήματα όπως το τσάι και ο καφές και οργανώστε μία περισσότερο άνετη και βολική ρουτίνα πριν τον ύπνο. Μία ακόμη εναλλακτική, είναι να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, όταν κάποιο ιατρικό ή ψυχολογικό θέμα επηρεάζει την ξεκούραση σας. Και για τα ζευγάρια με διαφορετικά προγράμματα ή που για διαφορετικούς λόγους δεν κοιμούνται μαζί; Η προσθήκη ενός ραντεβού για μια κοντινότερη επαφή του ζευγαριού στο πρόγραμμα και η αναζήτηση διαφορετικών ωρών ή μερών για την ερωτική επαφή, μπορεί να απογειώσει τη σεξουαλική ζωή.

 

Leave a reply